Darmowe porady

LekarzCierpią Państwo z powodu dolegliwości bólowych odczuwanych ze strony kręgosłupa? Zdarzają się dni, kiedy mają trudności ze wstawaniem, ruszaniem głową czy podnoszeniem rąk? W takim przypadku zachęcam do wprowadzenia kilku zmian w codziennej rutynie, które poprawią stan kręgosłupa.

  • Odpowiednie siedzenie

Kręgosłup nie jest przystosowany do siedzenia, dlatego nie istnieje pozycja, która byłaby dla niego zdrowa. Aby uniknąć dolegliwości bólowych, warto robić przerwy co 20-30 minut. Równie istotne jest odpowiednie wsparcie pleców – pochylanie się lub zjeżdżanie z krzesła zwiększa ramię dźwigni sił działających na kręgosłup, co daje objawy bólowe. Absolutnie niewskazane jest przesiadywanie w głębokich fotelach i sofach, które wprawdzie wyglądają na wygodne, ale uniemożliwiają utrzymanie właściwej pozycji.

  • Aktywność fizyczna

Ruch regeneruje struktury kręgosłupa oraz odwraca uwagę układu nerwowego od bólu. Nie muszą Państwo biegać na siłownię – wystarczy 20-minutowy spacer każdego dnia. Warto też rezygnować z wygodnych rozwiązań, np. windy czy dojazdu komunikacją miejską wprost do miejsca docelowego. Zamiast tego radzę wybrać schody i wysiąść przystanek wcześniej.

  • Wypoczynek nocny

Dobry sen wymaga odpowiednich przygotowań. Wystarczy krótkie wietrzenie sypialni, ograniczenie urządzeń emitujących niebieskie światło i przesypianie minimum 7 godzin, aby czuć się lepiej i zdrowiej.

  • Rezygnacja z używek

Papierosy, alkohol czy kawa, działają drażniąco na układ nerwowy, zwiększają wrażliwość układu nerwowego na bodźce bólowe oraz pogarszają jakość snu.

Dbanie o kręgosłup to proces ciągły. Stosowanie się do powyższych zaleceń może dać Państwu trwałą ulgę w bólu.

 


Ból pleców

Boli Cię kręgosłup? Sprawdź czy to nie jest poważna patologia

Na wstępie wyjaśnię: 𝐦𝐧𝐢𝐞𝐣 𝐧𝐢𝐳̇ 𝟐-𝟓% 𝐩𝐚𝐜𝐣𝐞𝐧𝐭𝐨́𝐰, cierpiących na bóle grzbietu, ma poważny problem zdrowotny.
Zdecydowana większość pacjentów odczuwa typowe bóle karku czy krzyża.

Rehabilitacja pleców

Jak samodzielnie leczyć swój kręgosłup?

Masz częste bóle krzyża? Zdarzają Ci się dni, kiedy z bólu nie możesz ruszyć głową? Oto kilka prostych (ale bardzo ważnych) porad, które zdecydowanie poprawią stan Twojego kręgosłupa.